Sezon 2011 za nami...
24 Oct 2011 16:29
tagi:
RSS Wyślij e-mail Drukuj
Dobiegł końca kolejny sezon zmagań na trasach zawodów MTB i nie tylko. Nie po raz pierwszy nasza grupa, Gomola Trans Airco udowodniła, że należy do krajowej czołówki tej dyscypliny, zajmując drużynowo 4 miejsce w cyklu MTB Marthon Grzegorza Golonki i 3 miejsce w cyklu Bike Maraton Macieja Grabka. Właśnie te dwa cykle maratonów MTB były naszym głównym celem w sezonie 2011.

Startowaliśmy również w wielu innych imprezach kolarskich, ale o tym później.

Okres przygotowawczy przepracowaliśmy rzetelnie i efektywnie. Część grupy, na przełomie lutego i marca, wyjechała na obóz przygotowawczy, który odbył się w Chorwacji. Z pewnością miało to przełożenie na znakomite wyniki osiągnięte w sezonie.

Gomola Trans Airco

W ramach cyklu MTB Maraton wystartowaliśmy ponad 270 razy w 11 edycjach, prawie 50 razy stając indywidualnie na podium. Do ostatniej edycji w Istebnej ważyły się losy trzeciego miejsca w klasyfikacji generalnej dystansu giga, które właśnie podczas tej impreza straciliśmy spadając na 4 miejsce. Wysoką pozycję na dystansie giga zawdzięczamy głównie: Jackowi Gilowi,

Wojtkowi Semerowi, Krystynie Maciaszek, Wioli Zimnowodzkiej i Arturowi Wydrze. Na dystansie mega udało nam się obronić 8 miejsce, głównie za sprawą Wojtka Stawarza, Daniela Paszka i Sławka Wiewióry. Gdyby nie kontuzje Krzysia Kaczyńskiego i Grzesia Żołny, którzy na początku sezonu również punktowali dla grupy, pewnie wynik byłby dużo lepszy.

W klasyfikacji indywidualnej największym objawieniem tego cyklu w naszych barwach był Jacek Gil, który ukończył rywalizacje na 4 miejscu kategorii M3 na koronnym dystansie giga, kończąc aż 5 razy rywalizację w pierwszej dziesiątce open. Na podium w klasyfikacji generalnej stanęły również: Wioleta Zimnowodzka 1 K2 (giga), Krystyna Maciaszek 6 K3 (giga), Ola Janota 6 K2 (mega) oraz panowie: Wojtek Semer 2 M4 (giga), Darek Tiffert (piszący te słowa :)) 8 M4 (giga) i Michał Barczyk 2 M2 (mini).

Gomola Trans Airco

W cyklu Bike Maraton stanęliśmy na starcie prawie 240 razy, 30 krotnie wychodząc na podium w klasyfikacjach indywidualnych. Tutaj udało nam się obronić 3 miejsce w klasyfikacji drużynowej Muszkieterów. W tym cyklu w pamięci pozostaną głównie edycje w Zawoi (po 2 latach przerwy), Jeleniej Górze, Bielawie i Kielcach.
Indywidualnie na słowa uznania zasługują głównie Mateusz Dziadek 4 miejsce M1 (giga), Patryk Szymański 2 miejsce M0 (mega) i Michał Ficek 9 miejsce M2 (mega). Wszystkie te osoby reprezentowały naszą grupę po raz pierwszy w tym sezonie.

Na podium w klasyfikacji generalnej stanęli również, na dystansie giga: Wioleta Zimnowodzka 6 miejsce K2, Lucyna Przybycień 8 miejsce K4 (gdyby nie kłopoty zdrowotne pewno byłoby lepiej), Michał Buczek 6 miejsce M5, natomiast na dystansie mega: Tomasz Ligocki 7 miejsce M4, Janusz Czerw 6 miejsce M6 (i tutaj na pewno też byłoby lepiej gdyby nie kontuzja).

Gomola Trans Airco

Wyjątkowo silną grupę wystawiliśmy w tym sezonie na MTB Trophy. Podczas czterech dni na trasach tej etapówki zmagało się 16 naszych zawodników. Wyróżnialiśmy się, podczas tych zawodów nie tylko ze względu na najliczniejszy team, ale również, jako jedyni mieliśmy zapewnioną po każdym etapie odnowę biologiczną, serwowaną przez Centrum Synergia, oraz profesjonalny serwis rowerowy za sprawą Marcina Haiskiego i Szymona Twardonia. Drużynowo zajęliśmy 5 miejsce, a indywidualnie na podium stanęli: Jacek Gil 5 miejsce M3 (14 open), Krystyna Maciaszek 6 miejsce kategoria K3 i Ania Tomica 2 miejsce K2. Oczywiście niekwestionowanym bohaterem tych zawodów został Jacek Sufin :)

MTB Challenge to druga etapówka w której wzięliśmy udział, po 6 dniach zmagań 3 miejsce w kategorii mix wywalczył Artur Wydra jadąc w parze z Weroniką Rybarczyk, natomiast w kategorii woman - 4 miejsce zajęła Ania Tomica w parze z Anną Krzyżelewską – Suś.

Na arenie międzynarodowej wystartowaliśmy w 10 osobowym składzie, we Włoskiej Val Gardenie na zawodach SellaRonda Hero. Trasa zawodów była bardzo wymagająca głównie ze względu na ilość przewyższeń, ale również od strony technicznej miała wiele do zaoferowania. Na 3 miejscu podium w swojej kategorii wiekowej na dystansie 50km, wśród zawodników z licencją stanął Michał Barczyk. Wśród pozostałych startujących najlepiej na dystansie 82 km pojechał Sławek Wiewióra 32 open, natomiast na dystansie 50km Arek Naruszewicz 24 miejsce open.

Gomola Trans Airco

Całkowicie zdominowaliśmy zawody organizowane w Chorzowskim parku kultury, czyli Silesia MTB Cup, zajmując na dystansie mega i giga 1 miejsca drużynowo, natomiast na dystansie mini 2 miejsce.

Nasi zawodnicy startowali też w innych cyklach maratonów, należy tu wyróżnić :
Krystynę Maciaszek - 1 miejsce w serii maratonów Cyklokarpaty,
Małgorzatę Gumiennik – 3 miejsce K2 Skandia Maraton
Grzegorza Żołnę – 4 miejsce Świętokrzyska Liga Rowerowa.

Gomola Trans Airco

Nie sposób tu wymienić wszystkich pozostałych zawodów XC, w których, nie tylko startowaliśmy, ale również odnosiliśmy sukcesy.

Również na szosie mieliśmy swoją reprezentację podczas etapowej imprezy Road Trophy i w cyklu Road Maraton, w którym w klasyfikacji generalnej rywalizację na 4 miejscu zakończył Karol Ryszka.

Wszystkim gratuluję sukcesów, dziękuję za zaangażowanie i pracę włożoną w przygotowania i starty minionego sezonu.

Wszystko to, co opisałem powyżej nie byłoby możliwe bez pomocy naszych sponsorów, którym w tym miejscu chciałem serdecznie podziękować za umożliwienie realizacji naszych pasji.

Dziękuję głównym sponsorom tytularnym firmie Gomola Trans z Pawłem Gomolą na czele i firmie Airco z Romkiem Karwatem, którzy nie tylko wspierają nas finansowo, ale również stają w naszych szeregach na starcie wielu z opisanych tutaj zawodów.

Gomola Trans Airco

Dziękuję również pozostałym sponsorom firmie Proform, Eurobolt i Siltech.
Bez Was to wszystko nie byłoby możliwe.
Podziękowania należą się też firmie Centrum Synergia, która jest z nami przez okrągły rok. W okresie pomiędzy startami pomaga nam w przygotowaniach do sezonu, natomiast w okresie startowym skutecznie regeneruje nas przy pomocy masażu i pomaga w rehabilitacji w przypadku zaistniałych kontuzji.

Gomola Trans Airco

Wszystkim życzę skutecznej regeneracji po ciężkim sezonie i zapału w przygotowaniach do kolejnego sezonu 2012.